Direct contact

Bel mij terug

ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management

ITIL® is hét certificaat voor IT-professionals en werknemers die meer over IT Service Management willen leren. Organisaties die volgens ITIL werken, gebruiken het volledige ITIL-examenprogramma om hun personeel op te leiden voor hun overeenkomstige rol. Werknemers presteren zo niet alleen beter, maar kunnen ook beter samenwerken met hun collega’s.

Het behalen van het ITIL® Foundation certificaat is een van de voorvereisten voor het verkrijgen van de titels EXIN Certified Integrator Secure Cloud Service en EXIN Certified Integrator Agile Service Projects.

Voor wie?

ITIL® Foundation is voor iedereen in een organisatie die volgens ITIL® werkt. Na het behalen van het certificaat begrijpt u hoe u met ITIL® betere IT Service Management in uw bedrijf kunt bereiken.

Context

De ITIL® Foundation cursus vormt de basis voor het volledige ITIL®-examenprogramma en geeft je ook toegang tot het behalen van andere, uiteenlopende certificaten binnen IT Service Management.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen voorkennis vereist.

Examenonderwerpen

Examenkandidaten worden getoetst op de volgende onderwerpen:

  • Begrijpen hoe service management in de praktijk werkt
  • De levenscyclus van een service
  • De belangrijkste principes en modellen binnen ITIL®
  • Algemene begrippen
  • Geselecteerde processen, rollen en functies
  • Kennis over technologie en architectuur
  • Kennis over het ITIL kwalificatieprogramma

Examendetails

  • Het examen bestaat uit 40 vragen
  • Geslaagd bij: 65% (26 uit 40 goed)
  • Open boek en aantekeningen niet toegestaan
  • Elektronische hulpmiddelen niet toegestaan