Direct contact

Bel mij terug

IT Service Management Foundation based on ISO/IEC 20000 – 2011

EXIN IT Service Management Foundation test de fundamentele kennis van een kandidaat over de belangrijkste informatie en concepten van ITSM. De nadruk wordt gelegd op het Service Management System (SMS) en Service Management-processen. Specifiek op de kernconcepten en basisterminologie van ITSM gebaseerd op ISO/IEC 20000:2011. Het examen omvat: Inleiding in IT service management Het Service managementsysteem (SMS) Serviceontwerp en transitie Service delivery processen en hun onderlinge samenhang Relationship processen en hun onderlinge samenhang Oplossingsprocessen en hun onderlinge samenhang Control processen en hun onderlinge samenhang

Als u de IT Service Management Foundation cursus gaat volgen, krijgt u een overzicht van het werkveld en de relatie met andere terreinen van informatiemanagement. We gaan in op de vijf belangrijkste gebieden en leren u basisconcepten en basisterminologie binnen IT Service Management.

Het behalen van dit certificaat is een van de voorvereisten voor het verkrijgen van de titels EXIN Certified Integrator Secure Cloud Service en EXIN Certified Integrator Agile Service Projects.

Voor wie?

IT Service Management Foundation is ontworpen voor professionals die een rol spelen in de processen van IT Service Management en die geïnteresseerd zijn in de bredere toepassing van het Service Management System.

Context

De ITSM Foundation cursus maakt deel uit van het EXIN ITSM kwalificatieprogramma en is soms ook een voorwaarde voor deelname aan andere examens van het ITSM-programma.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen voorkennis vereist.

Duur cursus

Deze cursus duurt 4 lessen van halve dagdelen (12 uur in totaal). Totale studielast hangt af van de cursist, maar bedraagt gemiddeld 3 uur per week (met 1 les per week). 

Examenonderwerpen

Examenkandidaten worden getoetst op 6 onderwerpen:

  • De kwaliteitsbenadering van IT service management
  • IT alignment processen en de relatie met de business
  • Delivery processen en hoe deze zich tot elkaar verhouden
  • Control processen en hun relaties
  • Support processen en hun verhoudingen
  • Hoe je IT service management beheert en verbetert

Examendetails

  • Het examen bestaat uit 40 vragen
  • Geslaagd bij: 65% (26 uit 40 goed)
  • Open boek en aantekeningen niet toegestaan
  • Elektronische hulpmiddelen niet toegestaan
Examenduur : 1 uur
Aantal vragen: 40 (Meerkeuze)
Cesuur: 65%
Open boek: Nee
Elektronische hulpmiddelen toegestaan: Nee
Niveau: Foundation
ECTS credits: 2
Beschikbare talen: Engels, Nederlands, Duits, Spaans, Frans, Braziliaans Portugees, Chinees, Japans, Latijns-Amerikaans Spaans