Direct contact

Bel mij terug

IT Service Management Foundation based on ISO/IEC 20000

IT service management gaat over het aanbieden van IT-diensten die een business ondersteunen. In de internationale ISO/IEC 20000 staat wat er precies belangrijk is binnen IT service management. De ISO-norm bevat onder ander het opstellen van serviceovereenkomsten, het ondersteunen van gebruikers en het oplossen van incidenten.

Als u de IT Service Management Foundation cursus gaat volgen, krijgt u een overzicht van het werkveld en de relatie met andere terreinen van informatiemanagement. We gaan in op de vijf belangrijkste gebieden en leren u basisconcepten en basisterminologie binnen IT Service Management.

Het behalen van dit certificaat is een van de voorvereisten voor het verkrijgen van de titels EXIN Certified Integrator Secure Cloud Service en EXIN Certified Integrator Agile Service Projects.

Voor wie?

ITSM Foundation is voor iedereen die te maken heeft met IT service management. Denk aan medewerkers van interne en externe service providers, maar ook aan hun klanten en managers.

Context

De ITSM Foundation cursus maakt deel uit van het EXIN ITSM kwalificatieprogramma en is soms ook een voorwaarde voor deelname aan andere examens van het ITSM-programma.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen voorkennis vereist.

Examenonderwerpen

Examenkandidaten worden getoetst op 6 onderwerpen:

  • De kwaliteitsbenadering van IT service management
  • IT alignment processen en de relatie met de business
  • Delivery processen en hoe deze zich tot elkaar verhouden
  • Control processen en hun relaties
  • Support processen en hun verhoudingen
  • Hoe je IT service management beheert en verbetert

Examendetails

  • Het examen bestaat uit 40 vragen
  • Geslaagd bij: 65% (26 uit 40 goed)
  • Open boek en aantekeningen niet toegestaan
  • Elektronische hulpmiddelen niet toegestaan